Däckline som startade som ett enkelt däckhotell i Helsingborg har på kort tid växt från noll till 40 miljoner, något som ehandel.se var först med att uppmärksamma.
– Vi ville ligga nära Biltema då vi visste att det dagligen passerar tusentals människor. Vi ser redan nu att flytten bidragit till nya kunder säger Imad Doudar, företagets marknadschef.
Bolaget som idag säljer sitt eget fälgvarumärke via 220 återförsäljare har satsat på att utöka lagerytan med 50% samtidigt som ett nytt showroom öppnats precis bredvid Biltema.
Läget, med dess stora flöde av fordon, gör nyetableringen lättillgänglig för såväl pendlare som boende och näringsidkare i Malmö. I närheten finns företag som Toyota, Mercedes och Volvo.
– Vårt centrala lager distribuerar idag fälgar till Sveriges största grossister som exempelvis Gummigrossen och Amring avslutar Imad.
Ni har valt att satsa på lekhall inne i ert nya showroom?
– Våra undersökningar har länge visat att barnen följer med när pappa eller mamma ska köpa nya fälgar, av den anledningen valde vi att bygga en stor lekhörna för barnen. Det här har uppskattats av många föräldrar säger Imad
Hur har er verksamhet anpassat sig till miljön?
– Solpaneler är på gång och vi har skiftat hela vår tillverkning från klassisk fälgtillverkning till flow-forming vilket ger besparingar på bortslängd aluminium, upp till 40% avslutar Imad