Mobilitet möter behov vid däckbyten

I ett försök att möta kundernas ökade efterfrågan på snabb och tillgänglig service, har Däckskiftarna introducerat ett nyskapande koncept med mobila pop up-däckverkstäder.
Etableringsprocessen av dessa verkstäder underlättas genom användningen av specialanpassade containrar, vilka kan transformeras till däckverkstäder, däckförvaring eller till och med kontor och butik på bara några timmar. Containertjänst har varit en nyckelpartner i denna process, genom att erbjuda anpassade lösningar för Däckskiftarna, baserat på varje enskild handelsplats unika behov.
Genom att erbjuda tjänster direkt där kunderna befinner sig, strävar Däckskiftarna efter att förändra hur däckbytesservicen fungerar. Istället för att kunderna ska söka sig till svårtillgängliga industriområden, tar nu företaget steget närmare kunderna. Dessutom anpassar de sina öppettider baserat på kundens behov, vilket gör hela processen ännu smidigare.
Denna modell, där företaget hyr ut containrar till franchisetagare som sedan sköter det operativa, ger också fördelen av lokal förankring och flexibilitet. Franchisetagarna står för anskaffningen av maskiner, liftar och verktyg, vilket ytterligare underlättar snabb och smidig etablering.
Samarbetet mellan Däckskiftarna och Containertjänst verkar ha varit mycket framgångsrikt, med en arbetsrelation som sträcker sig över ett decennium. Båda parterna ser ständigt efter sätt att förbättra och anpassa lösningarna för att möta de växande och föränderliga behoven hos konsumenterna.
Med omkring 75 platser och fyra till fem containrar per anläggning har Däckskiftarna skapat en robust infrastruktur som ser ut att fortsätta att växa och förbättra däckbytesupplevelsen för många kunder framöver.