Falken förlänger fotbollspartnerskap
Falken Tyre Europe har meddelat att de kommer att fortsätta sina långvariga partnerskap med fotbollsklubbarna Borussia Mönchengladbach i Tyskland och Atlético Madrid i Spanien. Sportmarknadsföringsbyrån SPORTFIVE, som har förhandlat fram dessa partnerskapsförlängningar, bekräftar nyheten.
Falken, som har varit “Official Tyre Partner” och “Premium Partner” för Borussia Mönchengladbach sedan säsongen 2018/19, kommer att fortsätta sitt samarbete även under den kommande säsongen. Detta inkluderar prominent exponering av Falkens varumärke på olika platser, såsom logoväggar vid presskonferenser och intervjuer.
Partnerskapet med Atlético Madrid, också etablerat säsongen 2018/19, erbjuder Falken varumärkesprofilering på den anrika arenan “Civitas Metropolitano” under klubbens hemmamatcher.
Båda avtalen inkluderar LED-reklam och statiska skyltar, vilket garanterar TV-exponering för Falken på stora europeiska marknader.
– Dessa två klubbar har en imponerande karaktär och vi ser fram emot att fortsätta vårt partnerskap. Detta stärker vår närvaro i media och ökar vår globala exponering, säger Markus Bögner, Managing Director, President & CSO hos Falken Tyre Europe.
Hendrik Schiphorst, verkställande direktör för SPORTFIVE Tyskland, kommenterar: “Vi har arbetat framgångsrikt med Falken sedan 2015. Denna förlängning understryker Falkens etablerade roll inom sportmarknadsföring och bidrar till att uppfylla varumärkets kommunikationsmål.”