Yokohama och Chelsea FC ingår nytt tröjsponsor-avtal
Yokohama Rubber yohar tecknat ett flerårigt officiellt globalt däckpartnerskapsavtal med Chelsea Football Club i engelska Premier League. Det nya avtalet träder i kraft från juli 2020, efter det att det nuvarande officiella tröjsponsor-avtalet med Chelsea FC löper ut i juni. Det nya avtalet gör det möjligt för Yokohama Rubber att fortsätta använda Chelsea FC i sina däckförsäljningsfrämjande aktiviteter.
Yokohama Rubber ingick ett femårigt officiellt skjortapartnerskapsavtal med Chelsea FC i juli 2015, vilket gjorde det möjligt för dem att visa sin logotyp på Chelses officiella tröja och på FC-stadion. Däcktillverkaren har också varit privilegierad genom att få Chelsea-spelare att dyka upp i deras marknadsföringsmaterial och vid speciella evenemang. Som ett resultat av detta har företaget kunnat öka kännedomen om sitt varumärke på så strategiskt viktiga regionala marknader som Europa och Asien och öka antalet konsumenter som har köpt däck eller har för avsikt att göra det.
Chelsea FC är en av Premier Leagues mest prestigefyllda klubbar. Deras historia inkluderar sex ligavinster och åtta FA-cuptitlar. Chelsea har också vunnit två UEFA-cup finaler, UEFA Champions League 2012, och tagit sin andra UEFA Europa League vinst under säsongen 2018-19.