Reija Laaksonen ny chef för Global Marketing på Nokian

Foto: Nokian

Reija Laaksonen har utsetts till Nokian Tyres nya chef för global marknadsföring med start 9 november 2020. Hon kommer att rapportera till Andrei Pantioukhov, vice verkställande direktör och medlem av Nokian Tyres ledningsgrupp.

I sin position kommer Reija att vara ansvarig för Nokian Tyres globala marknadsföring, varumärke, reklam och marknadsföring, konsumentkommunikation och -tjänster, digital affär / e-handel (B2C & B2B) och varumärkesutveckling.

Reija har en bred erfarenhet av ledande roller inom varumärke, marknadsföringskommunikation, mediehantering och digital transformation. Tidigare har Reija arbetat inom konsumentvaruindustrin hos Unilever och Fazer.

– Nokian Tyres varumärke är ett ikoniskt finskt varumärke och vi kommer att fortsätta att stärka varumärket ytterligare. Reija kommer att ge starka nya möjligheter till teamet och stödja oss för att påskynda vår tillväxt i Nordamerika och Centraleuropa samt stärka våra marknadsledande positioner i Norden och Ryssland. Med ett värdefullt varumärke, stark kompetens och förbättrad produktionskapacitet är vi väl positionerade för att utveckla vår verksamhet ytterligare när marknaden återhämtar sig, säger Jukka Moisio, VD och koncernchef för Nokian Tyres.

–Jag är glad att börja på Nokian Tyres! Att vara en del av ett företag med ett ledande varumärke och innovativa produkter har alltid betytt mycket för mig. Jag är glad över möjligheten att stärka teamets förmåga att vara framtidsanpassade och ledande inom marknadsföring och därmed bidra till Nokian Tyres tillväxtstrategi, säger Reija.

Du hittar mer information om Reija här: https://fi.linkedin.com/in/reijalaaksonen

Profilbild
About Joakim Held 600 Articles
Nyheter inom däck- och fälgbranschen