Nya Land Rover Defender utrustad med Goodyear-däck
Under många år har Jaguar Land Rover haft ett nära samarbete med Goodyear om att leverera originalutrustningsdäck till olika modeller i deras breda utbud. Den här gången förlitar sig den brittiska tillverkaren än en gång på Goodyear till att utrusta den nya Land Rover Defender, offroadikonen som kommer tillbaka i en helt ny generation under 2020.
Nya Land Rover Defender, ostoppbar och ojämförlig, och kan utrustas med Goodyear-däck i olika dimensioner och specifikationer. Till exempel finns Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure tillgängligt för 18-, 19- och 20-tumshjul för nya Defender. Med det här mångsidiga däcket kan förare av nya Land Rover Defender njuta av en mycket hög nivå av körkomfort, och samtidigt när som helst lämna vägen för offroadkörning med förtroende. Det har en förstärkt Kevlar®-stomme för att ge enhetlighet och förhindra punkteringar och perforeringar under offroadkörning. Skuldrorna har DuraWall-teknik som förhindrar punkteringar och sidoskador, något som är till stor nytta i steniga områden. Det här däcket har också ett optimerat slitbanemönster, som gör att det kan uppnå 37 % längre körsträcka[1] än genomsnittet hos konkurrenterna.
Men Goodyear erbjuder en extra nivå av offroadprestanda för de som vill ta sina fordon ännu längre: Goodyear Wrangler DuraTrac kommer också att finnas tillgängligt hos Land Rover-återförsäljare i 18-, 19- och 20-tumsstorlekar som passar nya Defender. Wrangler DuraTrac innehåller teknologin TractiveGroove™ som säkerställer optimalt väggrepp på svåra underlag, som till exempel lera.
För den globala lanseringen och presentationen för den internationella pressen av nya Land Rover Defender skapade den brittiska tillverkaren ett fullständigt testprogram i Namibia, där journalister från hela världen kunde testa den nya SUVen på några av de mest utmanande och krävande vägarna i världen. En perfekt miljö att testa offroad-egenskaperna hos nya Defender. Alla fordon som deltog i expeditionen var utrustade med Goodyear Wrangler DuraTrac-däck, på 18- eller 19-tumshjul beroende på bilens konfiguration.
[1] Kört på fram- och baxaxeln, jämfört med genomsnittlig prestanda för 3 konkurrentdesigner i SUV-/4×4-segmentet. Testat av Dekra i december 2016 på uppdrag av Goodyear. Testbil Toyota Hilux 2.4- 4×4, däckdimension 265/65 R17 112T/S. Testplats: Dekras testcenter (FP01B), Frankrike. Rapport/testref. 16CPB34-389, förslitningsgräns = 1,6 mm för alla spår. På framaxeln är Wrangler AT/A 49 % bättre och på bakaxeln är Wrangler AT/A 25 % än genomsnittet av konkurrenterna, därför är genomsnittet 37 % bättre än genomsnittet av testade däck.