Ny marknadschef på Nokian Däck AB
Petra Binken är ny marknadschef på Nokian Däck AB, ett helägt dotterbolag till finska Nokian Tyres plc. Hon kommer närmast från den danskägda byggmaterialkedjan Bygma Gruppen AB där hon arbetade som reklamchef.
Före Bygma arbetade Petra Binken i sexton år med inköp och marknadsföring på byggmaterialföretaget K-rauta AB, även det ett finskägt företag.
– Det är kul att byta bransch och börja jobba med nya produkter. Samtidigt ser jag vissa likheter när det gäller byggmaterial- och däckbranschen. Effektiv logistik, goda kundrelationer och hög produktkvalitet för nordiska förhållanden är viktigt i båda branscher, berättar Petra Binken.
– Nokian Tyres är extremt duktiga på produktutveckling. Nya produkter med nya tekniker och innovationer konstrueras ständigt vilket gör mig imponerad. Vi har kontroll över vårt varumärke och uppmärksammar också olikheter på de lokala marknaderna vilket är mycket viktigt för ökad tillväxt. Alla ska kunna känna sig trygga i trafiken och vår uppgift är att hjälpa till att förmedla rätt typ av kvalitativa däck för olika körmiljöer och klimat i vårt avlånga land, säger Petra Binken.