Ny chef för Nokians marknads- och försäljningsteam

Foto: Nokian

Toni Silfverberg utnämnd till att leda Nokian Tyres marknads- och försäljningsteam och medlem av Nokian Tyres ledningsgrupp.

Toni Silfverberg har utsetts till att leda Nokian Tyres nya team för marknadsföring och försäljning, från och med 1 juni 2020. Silfverberg kommer att vara ingå i Nokian Tyres ledningsgrupp och rapportera till Jukka Kasi, SVP Products and Marketing. Toni Silfverberg flyttar till positionen från Nokian Heavy Tyres, där han har varit ansvarig för försäljning och marknadsföring globalt. Tidigare har Silfverberg arbetat i internationella företag som H + H International A/S och Inion Oy, där han hade ledande roller inom försäljning och marknadsföring, finans och IT.

– Tonis expertis är en stor tillgång i denna nya position. Med det nya teamet Marketing & Sales Excellence kommer vi att vidareutveckla våra kundvärdesmodeller och processer inklusive digital omvandling av vår verksamhet. Detta kommer att hjälpa oss att påskynda vår tillväxt i Nordamerika och Centraleuropa samt att stärka vår position som marknadsledare i Norden och Ryssland, säger Jukka Kasi, SVP produkter och marknadsföring.

– Jag ser fram emot denna nya uppgift att globalt utveckla marknadsförings- och försäljningsverksamheten. En viktig sak som jag lärt mig under karriären är att bara med utmärkt laganda och hög transparens i våra handlingar kan vi lyckas. Vägen framför oss kommer att vara full av arbete, utmaningar, lärdomar och att ha kul genom framgång, säger Toni Silfverberg.

Profilbild
About Joakim Held 482 Articles
Nyheter inom däck- och fälgbranschen