NDI lanserar ny webshop i Finland
Som en del av sitt strategiska fokus på digitalisering har NDI Group implementerat en ny webshop i alla nordiska länder.
NDI Group har nu implementerat en ny mer användarvänlig webshop för NDI Finland. Med implementeringen i Finland har nu alla de nordiska länder där NDI Group är närvarande implementerat den nya webshopen.
– Vi upplever ett ökat behov av flexibilitet från våra kunder när det gäller att beställa däck och fälgar. Det bör inte finnas några begränsningar i tid på dygnet för att lägga din beställning, och det ska vara så enkelt som möjligt att göra det. Vi måste vara lättillgängliga hela tiden, och det är vi också med vår webshop, säger CCO på NDI Group, Allan Pedersen.
– Digitalisering är en av våra strategiska drivkrafter, så våra ambitioner om att utveckla nya, kundcentrerade digitala lösningar är stora. Vi har valt att skapa våra lösningar själva, så vi längs vägen kan anpassa dem exakt till våra kunders behov och önskemål, säger Allan Pedersen och fortsätter:
– För att säkerställa att vi tillfredsställer våra kunders förväntningar om användarvänlighet och bekvämlighet mäter vi ständigt Customer Effort Score (CES) i vår webshop för att säkerställa ständiga förbättringar. Kunden ska spendera så lite tid som möjligt och samtidigt lita på att vi har korrekta data, så att både däck och fälgar passar bilen. På så sätt minimerar vi också risken för kundklagomål. Här samarbetar vi med DriveRight – en oberoende leverantör av utrustningsdata till fälg- och däckindustrin – för att hjälpa oss att säkerställa vår datakvalitet.
Även om NDI Group arbetat nästan två år med att utveckla den nya webshopen och implementera den i Norden, är arbetet långt ifrån klart:
– Digitalisering och webshoputveckling är kontinuerligt “work in progress.” Vi kommer att hålla ett konstant fokus på att utveckla kundcentrerade funktioner i webshopen som gör det enkelt för våra kunder att själva använda den eller direkt mot slutanvändaren säger Allan Pedersen och fortsätter:
– Vi vet att det måste vara enkelt och intuitivt att använda vår lösning för att kontinuerligt konvertera manuella beställningar till digitala beställningar Av denna anledning försöker vi hela tiden arbeta utifrån tanken att ”bekvämlighet är allt” i det vi utvecklar. Vi förväntar oss att inom en kort tidshorisont avslöja nya, spännande funktioner.
Förutom att vara ansluten till de fysiska lagren i Norden och därmed ha tillgång till cirka en miljon däck under högsäsong, är den nya webshopen också fullt integrerad med fjärrlager hos däcktillverkare som samarbetar med NDI Group. På så sätt ska kunderna få ännu fler möjligheter att snabbt och enkelt hitta rätt produkt.