Mekonomen starkaste varumärket

verkstäder
Marknadsteamet Mekonomen, från vänster uppifrån och ned: Nikolina Ivis, Johanna Turebrand, William Wallgren, Karl Blomqvist, Johanna Johansson, Tim Öquist, Hilda Fridman, Gabriella Granholm, Johan Eriksson, Sofia Willuhn

Det är femte gången på sex år som konsumenterna utser Mekonomen till starkaste varumärket i bilverkstadsbranschen. Enligt Mekonomen Sveriges nytillträdda Marknadschef Sofia Willuhn är det teamet och fokus på kunderna som bidragit till framgången:

”Mekonomen har en gedigen historik av strategiskt varumärkesarbete och affärsutveckling med kunden i fokus. Vi är stora och marknadsledande, då är det viktigt att fortsätta våga utmana och lyssna på kunderna. Vi har ett grymt team genom hela kedjan, från de som möter kunderna dagligen till kreativa marknadsförare, som alla bygger varumärket varje dag”, säger Sofia Willuhn

Utmärkelsen starkast varumärke grundar sig i en undersökning genomförd av Evimetrix och resultatet visar hur omtyckt och välkänt varumärket är hos konsumenterna. I år har drygt 6 200 konsumenter gett omdömen om cirka 500 varumärken i närmare 40 branscher. Enligt Mekonomens egna varumärkesundersökningar anger mer än 40 procent av de svenska bilägarna Mekonomen som första aktör på frågan ”Vilka bilverkstadskedjor känner du till?”.