Kebabsuccé för Circle k och schysst käk fortsätter
På mindre än ett år har Sveriges största kebabkedja vuxit sig stark med Schysst Käks kebabrullar på Circle K. Nu fördjupas samarbetet ytterligare med en ny kebabtallrik på menyn. Sedan lanseringen i höstas har 350 000 kebabrullar sålts över hela Sverige, vilket har inspirerat till att introducera den efterlängtade kebabtallriken.
Den nya kebabtallriken, serverad i en inbjudande take-awaybox, innehåller pommes, grönsallad, picklad rödkål, feferonimix, kebabsåser och rostad lök. Kunder kan välja mellan nöt-, kyckling- eller vegoprotein.
Veronica Ersson, Senior Manager Food på Circle K, berättar: “Vi hade på känn att samarbetet med Schysst Käk skulle bli bra, men vi blev överraskade av det varma mottagandet. Kebabtallriken breddar vårt kebabkoncept och vi hoppas att den blir ett uppskattat tillskott för alla våra kunder.”
Kebabrullarna har varit särskilt populära på mindre orter som Osby, Lycksele och Gränna. Norrland föredrar nötkött medan kycklingkebab är populärare i södra Sverige. Svenskar äter mest kebab inför helger och röda dagar.
Amir Kheirmand, vd och grundare av Schysst Käk, kommenterar: “Jag sa att K:et i Circle K stod för kebab när vi släppte kebabrullen. Nu, 350 000 rullar senare, tar vi nästa steg med en schysst kebabtallrik som kommer bli en riktig kundfavorit.”
Kebabtallriken kommer att säljas på alla bemannade Circle K-stationer för 89 kr.