Ingers Däck ansluter sig till nybildad däckservicegrupp
Ingers Däck, en av Sveriges största däckverkstäder, går med i den nybildade däckservicegruppen CTS. Företaget ser fram emot tillväxt och samarbete.
Hittills i år har Colmec, Lapin Kumi, och flera lokala verkstadsägare gått samman för att bilda en ny däckservicegrupp, en grupp som tills vidare går under arbetsnamnet CTS. Nu ansluter sig även Ingers Däck, en av Sveriges största däckverkstäder, till den nya gruppen.
Ingers Däck är med sina nyöppnade lokaler på 6000 kvadratmeter en av Sveriges modernaste däckserviceanläggningar. Bolaget servar såväl tunga fordon som personbilar och har sen starten 1983 byggt ett långt track record som en uppskattad däckservicepartner i Nyköpingsregionen. Ingers Däck har även gjort sig kända för sin tydliga miljöprofil, närmast med samarbetet med Oxelösunds hamn runt återbruk av däck.
– Jonny och Johan har verkligen byggt något helt unikt, det är svårt att inte bli imponerad av deras fina verksamhet. Jag är oerhört glad att kunna välkomna dem och hela teamet på Ingers Däck till vårt lagbygge av branschens främsta däckserviceentreprenörer. Med sitt driv och entreprenörsanda har de mycket att tillföra, säger David Boman, vd för CTS.
”Nu tar vi Ingers Däck till nästa nivå. Nyfikenhet, utveckling, att alltid blicka framåt och se möjligheter är helt i linje med vårt sätt att arbeta och vår affärsplan, säger Jonny Fredriksson, vd och delägare i Ingers Däck.
– Vi har byggt en däckverkstad som är redo för framtiden och en ökad tillväxt, detta blir ett naturligt steg för oss. Det känns inspirerande att kliva in i CTS och ta del av deras tydliga säljdriv, det kommer att passa oss perfekt. Nu är vi redo för Ingers Däck 2.0 – ökad omsättning framåt, säger Johan Linden, platschef och delägare i Ingers Däck.
Ingers Däck kommer att fortsätta verka under samma namn, med samma team. Jonny och Johan kommer fortsätta leda Ingers Däck och blir delägare i den nya gemensamma gruppen. Att ansluta sig till den nya gruppen ger Ingers Däck nya möjligheter att utveckla och expandera sitt erbjudande till lokala kunder.