Hankook tog guld på Galaxy Awards 2020
Däcktillverkaren Hankook tog guld på Galaxy Awards 2020 för rapporten över företagets samhällsansvar (CSR) 2019–2020. Galan organiseras av MerComm Inc och uppmärksammar bedrifter inom kommunikationsbranschen.
Däcktillverkaren Hankook belönades med guldmedalj inom kategorin ”Annual Reports – Online” under Galaxy Awards 2020 för sin CSR-rapport 2019–2020. Galaxy Awards firar 31-årsjubileum i år och är en internationell tävling för marknadskommunikation som organiseras av amerikanska MerComm Inc. Det oberoende priset uppmärksammar bedrifter inom kommunikationsbranschen och har gjort sig känt över hela världen för sin neutralitet och rättvisa bedömning. Ingen annonsering, inga medlemsavgifter och inga sponsorer accepteras. Istället utvärderas bidragen av experter från 50 länder baserat på värden som kreativitet, tydlighet, effektivitet och innovation. I år togs totalt 15 kategorier i beaktning, inklusive annonsering, broschyrer, videor samt årsredovisningar.
I år var första gången som Hankook deltog i tävlingen, och företaget fick bra resultat samt belönades med guld för sin CSR-rapport 2019–2020. Det är företagets elfte hållbarhetsrapport som presenterar däcktillverkarens samhälleliga insatser och initiativ. Rapporten fokuserar på åtta huvudområden: kundnöjdhet och kvalitetsstyrning, integrerad miljöledning, klimatförändringar, GHQ-ledning, samhällsengagemang och utveckling, transparens och företagsetik, värdeskapande för anställda, ledning av anställdas hälsa och säkerhet samt samarbete i leveranskedjan.
– På Hankook är vi väldigt stolta över att vi använder våra färdigheter och vårt inflytande för att göra gott, inklusive våra bidrag till samhället och miljön,” säger Sooil Lee, vd och operativ chef för Hankook Tire. ”Vi kommer att fortsätta med vårt hållbarhetsarbete för att bidra till att världen utvecklas i en positiv riktning.