Hankook Symphony of Speed 2021

Däcktillverkaren Hankook sällar sig för andra gången till musikvideoproducenterna för att producera “Symphony of Speed 2021”. Efter en extremt populär musikvideodebutversion förra året (Hankook Symphony of Silence 2020) är bakgrunden till årets soundtrack företagets deltagande i ADAC Total 24h Race, som ägde rum 3 till 6 juni 2021 vid tyska Nürburgring Race Spår, inklusive den hisnande nordliga delen, känd som ”Green Hell”. 2021-kompositionen är inspirerad av ljudet från en Lamborghini Huracán GT3 EVO, som börjar vid årets lopp för det nybildade Hankook FFF Racing-teamet i företagsliv.
Hankook har skapat Speed of Symphony i samband med sitt samarbete med det kända FFF Racing Team av ACM. Båda partnerna har gått samman för att tävla i årets ADAC Total 24h-lopp tillsammans genom att ställa en Lamborghini Huracán GT3 EVO till start. Den spektakulära musikvideon syftar till att lysa upp ljudet av racing och förmedla känslan av att köra och passionen för motorsport genom filmsekvenser av fordonet på banan. Genom att komponera en symfoni från ljudet från motorns start, acceleration och växling, anpassad av ljudtekniker, skapar Hankook ett sätt att dela ljudupplevelsen med motorsportälskare och intresserade trots det avstånd som pandemin för närvarande påför.
– Genom att introducera vårt andra symfoniprojekt, den här gången före ett berömt tävlingsevenemang, strävar vi efter att skicka en liten bit av hopp och återhämtning. Även om pandemin fortfarande inte har besegrats, är några lovande tecken för en snabbare återhämtning redan synliga i horisonten, förklarar Sanghoon Lee, VD för Hankook Tire Europe.
Till skillnad från företagets första Symphony-projekt 2020 handlar årets video inte om tystnaden vid liveevenemang, som fortfarande omger sportevenemang hittills, utan om att visa ljudet av hastighet och acceleration, samt hopp om återhämtning i samband med det. Genom att iscensätta ljudet från en kraftfull racerbil samt visa upp sin estetiska design, ren hastighet, körkänsla, acceleration och styrka, är målet att dela euforin och passionen som följer med den till fansen av varumärket.
Med sin 2021 Symphony of Speed bygger premiumdäckproducenten på framgången med förra årets första Symphony-upplaga, Symphony of Silence. I samarbete med den internationellt kända musiker David Garrett hade Hankook komponerat en nyligen arrangerad version av den officiella hymnen till UEFA Europa League i samband med sitt långsiktiga UEFA-partnerskap. Med en global räckvidd på 20 miljoner visningar, 55 miljoner intryck och 27 miljoner användare nådde slutade Hankook tystnaden på arenan inför förra årets Europa League finalmatch. Den första utgåvan av videon syftade till att ansluta fans genom dess känslor, samt att visa att trots det fysiska avståndet är människor mer enade än någonsin. För att markera den kommande nya fotbollssäsongen,
Hankook Symphony of Speed 2021″ kommer att publiceras på dessa företagskanaler inför 24-timmarsloppet på följande länk: https://youtu.be/uEyXKA8rDLU>
En omgjord 2021-version av ”Hankook Symphony of Silence” finns på: https://youtu.be/-cVQjpmtqmA
Utöver Symphony of Silence 2020 och Symphony of Speed 2021 planerar Hankook att fortsätta och utöka sin serie “Symphony of …” de närmaste åren.