Hankook och Real Madrid förlänger samarbete

Bild (från vänster till höger): Sanghoon Lee, vd för Hankook Tire Europe; Florentino Pérez, vd förReal Madrid C.F.

Hankook Tire förlänger sitt sponsoravtal med Europas mest framgångsrika fotbollsklubb med tre år, fram till säsongen 2022–2023. Däcktillverkaren kommer att kunna öka sin närvaro på Santiago Bernabéu-stadion tack vare omfattande reklamrättigheter och når därmed miljontals fans runt om i världen. Hankook har varit global partner till Real Madrid C.F. sedan år 2016.

Däcktillverkaren Hankook förlänger sitt globala samarbete med Real Madrid C.F. i början av det nya decenniet i närvaro av Hankooks nya Europa VD, Sanghoon Lee, och Florentino Pérez, VD för Real Madrid C.F. Eventet ägde rum på den klassiska stadion Santiago Bernabéu, där grunden lades för det omfattande sponsorsamarbetet år 2016. Från och med nu kommer däcktillverkaren att få exklusiva rättigheter till den framträdande, mellersta LED-panelen under hela säsongen och kommer därför att nå nya höjder gällande lokal och internationell räckvidd. Dessutom kommer Hankook Tire att få extra annonsnärvaro i arenamiljön och stora aktiveringsrättigheter, både online och offline, vilket Hankook Tire kommer att tillämpa för att fortsätta med att stärka närvaron av sitt globala varumärke.

-Vi är stolta över att kunna bygga vidare på vårt strategiska partnerskap med världens bästa fotbollsklubb under ytterligare fyra säsonger, säger Sanghoon Lee, VD för Hankook Tire Europe. Under de senaste tre och ett halvt åren har Hankook och Real Madrid C.F. vuxit tillsammans. Delade värderingar och den obevekliga strävan efter att alltid bli bättre har inspirerat fans till båda varumärkena runt om i världen.

Hankooks sponsorsamarbete begränsas inte till Real Madrid C.F.:s matcher i Primera División (den högsta ligan i Spanien) utan inkluderar även det spanska cupmästerskapet Copa del Rey samt flera aktiveringsrättigheter för internationella hemma- och bortamatcher för de 13-faldiga vinnarna i UEFA Champions League.

Hankook är starkt etablerade inom fordonsbranschen med sina kvalitetsprodukter och är originalutrustningspartner till flertalet internationellt stora tillverkare av personbilar samt kommersiella fordon.

Däcktillverkarens marknadsstrategi bygger på ett flernivåkoncept som innefattar lokala, kontinentala och globala sponsorsamarbeten. På så sätt kan enskilda marknadssituationer integreras på ett optimalt sätt och varumärkets kundlojalitet samt synlighet kan främjas för samtliga målgrupper. Förutom det globala samarbetet med Real Madrid C.F. har Hankook varit aktiva sponsorer till UEFA Europa League sedan år 2012. På europeisk nivå är även toppklubbarna Borussia Dortmund, AS Monaco och SSC Napoli sponsrade.

About Däckavisen 1175 Articles
Nordens ledande däcktidning med nyheter om däck och fälg för hela däckbranschen!