Hankook förlänger partnerskap med UEFA
Hankook Tire fortsätter sitt långvariga och framgångsrika partnerskap med UEFA genom att förlänga sitt engagemang i både UEFA Europa League och UEFA Conference League ytterligare tre år, fram till slutet av säsongen 2026/27. Samarbetet, som är det längsta inom UEFA Europa League, har pågått sedan 2012 och fortsätter nu med ett nytt tävlingsformat som garanterar ökad spänning för fansen.
Den kommande säsongen 2024/25 introduceras ett nytt tävlingsformat i UEFA Europa League med en övergång från 32-lags gruppspel till en 36-lags ligafas. Detta innebär att varje lag kommer att spela åtta matcher mot åtta olika motståndare, vilket ger fler möjligheter att tävla och skapar en mer dynamisk och spännande turnering. I UEFA Conference League ökas också antalet deltagande klubbar till 36, med varje lag mötande sex olika motståndare i ligafasen. Detta ger fotbollsfans, kunder och partners till Hankook och deras sekundära varumärke Laufenn, möjlighet att följa 72 lag i tävlingarna.
Hankook kommer att fortsätta med sina populära initiativ som “domarmaskotarna” och “Back Stadium Tour” för att engagera fans och kunder, samt genomföra digitala aktiviteter för att ytterligare stärka varumärkesmedvetenheten. Hankook planerar också att använda exklusiva rättigheter som “Player of the Match”-presentationer och LED perimeter-reklam för att marknadsföra sina varumärken Hankook och Laufenn vid varje match.
En viktig del av Hankooks sponsringsstrategi är att positionera sig som en ledande aktör inom EV-däckteknologi. Detta görs genom att marknadsföra deras Hankook iON-däck, speciellt utvecklade för elfordon, samt genom deras E.Circle-strategi som fokuserar på hållbarhet genom återvinning, förnybar energi, återanvändning och minskning av resurser.
– Det är ett nöje att fortsätta vårt framgångsrika partnerskap med UEFA i ytterligare tre år. Fotboll är den mest populära och älskade sporten i Europa, och vi är stolta över att vara en del av den. Vår sponsring av både UEFA Europa League och UEFA Conference League är en nyckel del av vår marknadsföringsstrategi, uttryckte Sanghoon Lee, ordförande för Hankook Tire Europe.
– Vi är glada över att Hankook, UEFA Europa Leagues äldsta sponsor, kommer att förbli en partner under de kommande tre säsongerna av både UEFA Europa League och UEFA Conference League. Vi ser fram emot att bygga vidare på vår fruktbara relation för att ytterligare höja fansupplevelsen och stärka vårt samhällsengagemang, kommenterade UEFAs marknadschef Guy-Laurent Epstein.