Goodyear Sverige befinner sig i en offensiv fas och nu förstärker företaget sin organisation med två nyckelrekryteringar på den svenska och nordiska marknaden.
Daniel Nilsson
Daniel Nilsson har rekryterats som ny marknadschef för Consumer Nordic. Daniel arbetade på Goodyear mellan 2004-2011, både på marknadsavdelningen och inom försäljning. Han kommer nu tillbaka med erfarenhet från Däckia som Försäljnings- och marknadsföringschef samt från Interwheel där han var vd.
Daniel kommer att vara chef för marknadsavdelningen på nordisk nivå som inkluderar Sverige, Finland, Norge och Danmark.
Fredrik Thiman
I rollen som Försäljningschef Retail & Wholesale Sverige har Fredrik Thiman rekryterats. Fredrik kommer senast från Däckteam där han haft rollen som affärsutvecklare och han har tidigare arbetat som Account Manager på Continental och Michelin.
Fredrik kommer att vara chef för detaljhandelsteamet och ansvara för den dagliga försäljningen för detaljhandel och grossister.
Road Mobility Services (RMS Group) expanderar genom att förvärva Jojjens Däckservice i Göteborg, vilket stärker koncernens serviceutbud och närvaro i Västra Götaland.