Falken engagerar sig i Orange Days
Falken Tyre engagerar sig i Orange Days-kampanjen med workshops och initiativ för att belysa kampen mot våld mot kvinnor och flickor.
Falken Tyre Europe GmbH, en del av Sumitomo Rubber Industries Ltd., visar återigen sitt sociala engagemang genom att delta i den globala kampanjen för FN:s Internationella dag mot våld mot kvinnor och flickor. Under 16 dagar, från den 25 november till den 10 december 2024, lyfter Falken fram frågan genom en intern kampanj kopplad till årets tema: “Orange the World”. Kampanjen har varit en årlig tradition sedan den officiellt lanserades av FN år 1999.
Under denna period lyser byggnader världen över upp i orange – en färg som symboliserar en framtid fri från våld. Kampanjen inkluderar även en rad evenemang och workshops som fokuserar på att öka medvetenheten och skapa förändring.
Falken bidrar konkret till kampanjen genom att arrangera en workshop i självförsvar och självhävdelse, ledd av Francesco Liotta, huvudtränare för Bundesliga-laget och ordförande för 1. JC Samurai Offenbach. Utöver workshopen sprider företaget budskapet via interna kommunikationskanaler, i City Tower i Offenbach samt på sina sociala medieplattformar.
Falkens engagemang för jämställdhet och mångfald genomsyrar även företagets dagliga verksamhet. Vid huvudkontoret i Offenbach utgör kvinnor nästan 50 procent av arbetsstyrkan, och de anställda representerar 26 olika nationer. Detta speglar företagets globala perspektiv och strävan efter en inkluderande arbetsmiljö.
– Vi välkomnar våra medarbetare att aktivt delta i workshopen. Jag är övertygad om att vår kampanj kommer att få frågan om våld mot kvinnor att uppmärksammas och integreras i vardagskommunikationen inom företaget. Att lysa upp City Tower i Offenbach i orange är en stark symbol för vårt stöd för den internationella dagen för avskaffande av våld mot kvinnor, säger Jürgen Steuer, chef för Human Resources och General Affairs på Falken Tyre Europe.