Delticom hämtar COO från Zalando
Styrelsen för Delticom AG, e-handlare för däck och kompletta hjul, har utsett Alexander Eichler till företagets COO från och med den 1 juni 2020. När det gäller anställningsförhållandet med Susann Dörsel-Müller, har styrelseledamoten och styrelsen enats om att att säga upp det nuvarande kontraktet i förtid med avslut den 30 juni 2020.
Dörsel-Müller har varit i företaget sedan 2000 och under sina 20 år har hon arbetat för företaget har hon spelat en nyckelroll för att framgångsrikt bygga upp företagets e-handel och etablera Delticom AG som den europeiska marknadsledaren inom sin sektor.
-Styrelsen och förvaltningsrådet vill tacka Dörsel-Müller för hennes framgångsrika arbete inom Delticom-gruppen och önskar henne allt gott för framtiden, meddelar styrelsen på bolagets hemsida.
Alexander Eichler utnämndes till Delticom AG: s Chief Operating Officer (COO) med verkan från och med den 1 juni 2020. Eichler arbetade under många år på Zalando Logistics SE & Co. KG och senast i tjänsten som chef för Logistics & Senior Operations Chef.
Alexander Eichler är 39 år och har flera års yrkeserfarenhet i en dynamisk e-handelsmiljö. Som en lång ledningspersonlighet med speciell interkulturell förståelse har han omfattande expertis inom processhantering och djup metodisk kompetens inom området transport och lagerlogistik. Därför ger han inte bara en omfattande expertis inom området automatisering och processoptimering utan också ytterligare kunskap om e-handel till företaget. Herr Eichlers utnämning överensstämmer med omställningen av företaget och den målorganisationsstruktur som definieras som en del av omstruktureringen.
Om Delticom
Produktportföljen för privat- och företagskunder omfattar ett sortiment av mer än 600 märken och cirka 18 000 däckmodeller för bilar, motorcyklar, lastbilar, nyttofordon och bussar. Kompletta hjul och fälgar kompletterar sortimentet. Företaget driver 440 onlinebutiker och försäljningsplattformar i 75 länder och har cirka 15 miljoner kunder. Som en del av tjänsten kan de beställda produkterna skickas till en av Delticoms cirka 39 000 servicepartners över hela världen för montering på kundens begäran. Baserat i Hannover, Tyskland, verkar företaget främst i Europa och USA och har omfattande kompetens inom utveckling och drift av onlinebutiker, internetköp, internetmarknadsföring och etablering av partnernätverk. Sedan det grundades 1999 har Delticom byggt upp en omfattande expertis för att utforma effektiva och helt integrerade beställnings- och logistikprocesser. Företagets egna lager är bland de viktigaste tillgångarna. Under räkenskapsåret 2019 genererade Delticom AG intäkter på cirka 626 miljoner euro.