De expanderar hos First Stop

Rolf Ericson Bil Företagen tar ytterligare ett kliv framåt genom att ansluta sin verkstad i Ludvika till First Stop’s nätverk. Verkstaden i Ludvika blir den fjärde att gå med i First Stop’s nätverk, efter tidigare anslutningar från koncernens verkstäder i Borlänge, Falun och Mora.
“Detta är ett kvitto på att båda parter är nöjda och vill fortsätta utvecklas tillsammans,” säger Jörgen Svarén, försäljnings- och marknadschef på First Stop Sverige. Han tillägger att fler exempel finns på koncerner inom deras nätverk som valt att ansluta mer än en verkstad.
En Övergripande Kundstrategi
Rolf Ericson Bil Företagen har sett en betydande expansion de senaste åren och värderar helhetsgreppet om kunden, från bilinköp till däckservice och underhåll.
“Vi satsar mycket på att hela tiden utvecklas och följa marknadens krav,” berättar Mikael Thelin, chef på Däckcenter. “Att ansluta fler av våra verkstäder till First Stop är ett naturligt steg för oss, då vi är mycket nöjda med de fördelar medlemskapet ger.”
Förändringar i Fordonsbranschen
Mikael Thelin påpekar att fordonsbranschen genomgår stora förändringar och att det är viktigt att “hoppa på” för att inte bli omsprungna av konkurrenterna. “Vi har genomfört stora investeringar i våra anläggningar för att möta kundernas behov,” säger Thelin.
Jörgen Svarén avslutar: “Det är utvecklande och väldigt inspirerande att ha medlemmar som Rolf Ericsonbolagen i sitt nätverk. Nöjda medlemmar som är våra ambassadörer är det absolut bästa betyget vi kan få.”