Däckteam kräver bättre betalt för servicejobb
Däckteam har skickat ut ett brev till berörda parter i däckbranschen där man kräver bättre ersättning när det gäller däckservicearbeten och däckjour.
Däckteam skriver att de är stolta över den service och kvalitet som deras medlemmar erbjuder sina gemensamma kunder. De menar också att de är den starkaste aktören på den svenska marknaden som hjälper leverantörerna att vara en stark samarbetspartner till deras kunder.
Däckteamkedjan har under en längre tid varit missnöjda med att leverantörer eller samarbetspartners bestämmer ersättningen för utfört arbete. De menar även att de förutom att hjälpa kunden direkt på verkstäderna eller längs vägen behöver lägga väldigt mycket tid på administration. Däckteam skriver vidare att om inte serviceprislistan accepteras av leverantörer och partners före den 1 januari 2020, kommer de att uppmana sina medlemmar att tacka nej till dessa jobb framöver.
Brevet är undertecknat av Däckteams styrelse