Däckskiftarna satsar på e-handel

Bild: Pixabay

Däckskiftarna storsatsar på e-handel, de har under ett par år redan etablerat sig på Internet med en plattform för e-handel och däckhotell. Snart erbjuds även en separat B2B-butik, rapporterar Ehandel.

Digitaliseringsarbetet leds av den nya e-handelschefen Christoffer Johansson. Han tillträdde för snart ett år sedan och jobbade innan dess som konsult och var på så sätt delaktig i att utveckla den nya e-handeln. Tidigare har han bland annat varit tillförordnad e-handelschef för Eton Shirts.

2020 omsatte Däckskiftarna drygt 96 miljoner kronor, men under 2021 har företaget vuxit starkt. Under året som helhet räknar företaget med att omsätta närmare 250 miljoner kronor.

– Det stämmer. Vi går mot slutet av året och allt tyder på att vi landar där under 2021. Ökningen beror främst på att antalet kunder ökar hela tiden. I och med vår digitala satsning syns vi mer, och vi har rätt marknadsstrategi. Vi har även ökat antalet återkommande kunder och har en eftertraktad produkt och tjänst, säger Christoffer till tidningen Ehandel.

 

 

About Däckavisen 1120 Articles
Nordens ledande däcktidning med nyheter om däck och fälg för hela däckbranschen!