Bridgestone har tillämpat sin allra senaste däckteknik och specialkompetens för att stödja elektrisk mobilitet i utvecklingen av skräddarsydda däck för BMW iX, företagets första helt elektriska fordon sedan den banbrytande BMW i3.
Bridgestone Alenza-däcken med extremt lågt rullmotstånd har en mängd banbrytande teknik som perfekt kompletterar BMW iX:s prestanda och karaktär.
De skräddarsydda däcken har Bridgestones egenutvecklade och lätta ENLITEN-teknik för att minska däckens rullmotstånd och vikt med upp till 20 % [1], vilket bidrar till att hålla BMW iX:s totalvikt på ett minimum och ger ökad körsträcka som ett resultat.
BMW iX:s EV-märkta Alenza-däck har också en specialutvecklad materialblandning och mönster som kompletterar BMW iX:s fyrhjulsdrivna växellåda och eDrive Technology för att ge enastående prestanda, extraordinär räckvidd och imponerande acceleration.
[1] Baserat på Bridgestones interna data som jämför Bridgestone premium sommardäck med och utan ENLITEN-teknik i samma däckstorlek (92Y 225/40R18 XL).
Ett unikt samarbete mellan Michelin och Mercedes-AMG resulterade i ett uppmärksammat uthållighetsrekord: 40 075 kilometer med elbil på under åtta dygn, i 300 km/h.
Med Conti Eco Gen 5 och digital övervakning från ContiConnect satsar DFDS på att minska utsläppen och effektivisera Europas största eldrivna lastbilsflotta.