Bridgestone nöjda med sin debut i de olympiska vinterspelen
Bridgestone nöjda med sin debut i de olympiska vinterspelen och riktar nu sin uppmärksamhet mot de olympiska spelen Tokyo 2020.
Bridgestone firade framgången med sin första globala marknadsaktivitet som Worldwide Olympic Partner. Efter ett begränsat deltagande runt de olympiska spelen i Rio 2016, ökade företaget sina marknadsföringsaktiviteter till de olympiska vinterspelen i Pyeongchang 2018 och gav sitt stöd till den olympiska rörelsen för att engagera kunder i nya länder och fler viktiga marknader runt om i världen.
“Pyeongchang 2018 var vårt första vinter-OS, och även den första av tre på varandra följande olympiska spel i Asien, vilket är en mycket viktig region för vårt företag”, säger Asahiko “Duke” Nishiyama, vice VD och koncernchef, Bridgestone Corporation. “Vårt Worldwide Olympic Partnership fortsätter att ge en kraftfull plattform för att visa upp våra produkter och tjänster i världsklass, samt våra åtaganden gentemot samhällstjänst, miljövård och att stödja mångfald.”
Förutom att öka varumärkeskännedomen bland miljarder av idrottsintresserade konsumenter genom en flerkanalig marknadsföringskampanj, levererade Bridgestone sina branschledande Blizzak vinterdäck till Internationella olympiska kommitténs (IOK) fordon.
“Bridgestone är stolta över att stödja den olympiska rörelsen och världens största atleter, vars inspirerande resor är hjärta och skäl i de Olympiska Spelen”, tillade Nishiyama. “Som den enda Worldwide Olympic Partner med huvudkontor i Tokyo, ser vi fram emot att hjälpa världen veta mer om vilka vi är och vad vi gör. Vi är också är glada att kunna fortsätta att dela vårt” Chase Your Dream “meddelande, som syftar till att inspirera människor överallt att övervinna hinder och vara uthålliga i deras strävan efter sina mål. ”
Bridgestone Corporation blev den första Founding Partnern i den olympiska kanalen i augusti 2016 och undertecknade ett fyraårigt avtal för att stödja en banbrytande digital plattform och stödja den olympiska rörelsen på vägen till Tokyo 2020 och därefter. Förutom att vara en olympisk partner för Tokyo 2020, är Bridgestone Corporation också en Tokyo 2020 Paralympic Games Gold Partner.