ABS Wheels marknadschef slutar och startar eget

Jorge Castro tidigare på ABS Wheels. Foto: Privat

Efter sex år som marknadschef väljer nu marknadsföringsprofilen Jorge Castro att starta eget. Han har bland annat gjort sig känd för att ha tagit ABS från 400 besökare till närmare en kvarts miljon. Hans nya bolag Growth Marketing kommer att specialisera sig på SEO och digital tillväxt med hjälp av AI.

– ABS Wheels är ett fantastiskt bra företag och jag är stolt över resan som varit. Jag lyckades digitalisera ett varumärke som blev en av de mest besökta sajterna inom Motorsverige, vår digitala resa har uppmärksammats av flertalet medier, senast av ecommerce success, säger Jorge Castro till Däckavisen.

Det blev ett starkt år för e-handlaren ABS Wheels som nu avslöjat sina siffror för ehandel.se. Under 2020-2021 omsatte företaget 130 miljoner kronor, vilket är en ökning med 20% om man jämför med året innan.

– Jag har inte gått ut med nyheten publikt än, varken till släkt eller vänner, det får bli en surprise senare ikväll. Nu måste jag lägga all fokus på min byrå. Ett av det första jobben jag ska göra är för ett börsnoterat bolag så det känns spännande, avslutar Jorge Castro.

About Joakim Held 974 Articles
DÄCKAVISEN är däck- och fälgbranschens första digitala tidning med nyheter om däck och fälg online. I vår tidning hittar du nyheter om däck, fälg, tillbehör, däckverkstäder och däckmaskiner både inom Sverige och internationellt. Vi vänder oss främst till däckverkstäder, däckgrossister, däckåterförsäljare, däcktillverkare, fälgtillverkare och generalagenter i däck- och fälgbranschen, Åkerier, Bilverkstäder, Bilåterförsäljare, Trafikverket, Transportstyrelsen, Polisen, Bilprovningsstationer m.fl. En oberoende däcktidning med nyheter om däck och fälg för hela däckbranschen!