The Hansen Group ökar den digitala affären
För två år sedan valde The Hansen Group att trycka på gasen online och köra ut inte mindre än tre webbutiker och uppdaterar en fjärde. Resultatet? Redan nu har bolaget dragit in inte mindre än 25 miljoner via onlineaffären.
Bolaget drivs nu av den tredje generationen Hansen. William, Ken och Ted förvaltar familjetraditionen – och utvecklar den. Satsningen på e-handeln har nämligen visat sig vara ett kraftfullt drivmedel för att föra affären framåt.
I en intervju med ehandel.se svarade bolaget vd så här kring frågan om varför de valde att starta e-handel:
– Bakgrunden är att vid millennieskiftet beslutade vi att bli en renodlad grossist och sluta sälja till slutkonsumenter. Mycket har hänt sedan dess, vi verkar i en dynamisk och spännande bransch som utvecklas i en allt snabbare takt, säger William Hansen, vd The Hansen Group.
Hansen Group driver e-handelssidorna hansenracing.se, autoracing.se, hansenmarine.se och marinshopen.se.
I en intervju med Finanstid avslöjade bolaget att man klättrat högt bland Googles sökmotor https://finanstid.se/doldis-klattrar-med-hjalp-av-seo/