Den digitala affären växer och ökar hela tiden hos motor och däckföretagen något som Däckavisen skrivit om tidigare.
Nu kan Däckavisen avslöja att bilhandlaren Riddermark bil anlitat Jorge Castro och hans team på Growth Marketing. Jorge var tidigare marknadschef på tillväxtraketen ABS Wheels.
– Vårt team kommer i det här ettåriga samarbetet jobba med machine learning för att optimera growth arbetet kring det digitala, säger Jorge Castro vd Growth Marketing
Riddermark bil är en av Sveriges största aktörer inom bilhandeln och allra störst i landet på begagnade bilar. En av anledningarna bakom framgångarna är bolagets satsning på onlineaffären. Men också hur man knutit den till den mer traditionella bilaffären.
– Vi är glada över samarbetet med Jorge Castro och hans team. Vi arbetar idag med en hybridversion av e-handel. Modellen tillåter kunder att själva reservera bilar direkt från vårt lager och få bilen levererad till sin uppfart inom 24 timmar. Jorge med team är en värdefull tillgång för oss när det kommer till att fortsätta utveckla och förbättra våra tjänster, säger Idalina Santamäki, kommunikationschef på Riddermark bil.