Point S tecknar master franchiseavtal på Fillipinerna
Point S fortsätter sin resa för att bli det första riktigt globala däckkedjan genom att lägga till den Filippinska marknaden. Filippinerna, är ett archipelagiskt land i Sydostasien beläget i västra Stilla havet med 7 641 öar.
Det är ett betydande steg att få Filippinerna att komma ombord som nästa land efter Indien och Malaysia, detta kommer att öka företagets fotavtryck i det asiatiska och globala däcklandskapet. Filippinerna och Point S kommer nu också att ha en däckfokuserad detaljhandelskoncession på marknaden för att leverera konsekvent kvalitetstjänst och bild.
“Vi kom till Asien, med små förväntningar men med stora ambitioner, och denna dag markerar ännu en milstolpe för däckedjan och Filippinerna som nästa marknad att representera varumärket och bli ny medlem i vår Point S-familj – vilket verkligen är hur vi ser oss själva, en stor och entreprenörsfamilj med ett gemensamt mål att positionera oss som den oberoende globala däckkedjan “, säger en jublande glad Fabien Bouquet.
“MPI är redan en viktig aktör inom däckdistribution på marknaden, men ett starkt Point S-varumärke innebär en djupare penetration på den Filippinska marknaden, samtidigt som det tilltalar konsumentmarknaden”, säger Joseph Teh Lim (VD, MPI) .
Dunkirk Cabalza tillade: “Jag hade turen att delta på Point S France-medlemskonferens i Tel Aviv i januari och uppskattar hur Point S blivit en så viktig spelare – känslan av kamratskap och mål med verksamheten lockade mig verkligen”.