Point S satsar på VM i Handboll för damer

däckkedja

För att lyckas i livet, i idrott och i affärer, finns det inget som slår bra laganda. Individer kan gå vidare för att uppnå bra saker, men det finns alltid ett team bakom dem som hjälper till. Laganda består av en gemensam vision, en känsla av att arbeta för och med andra, en förmåga att förbli en självständig tänkare men ändå passa in med en global vision och att kunna kommunicera och lyssna väl till andra. Dessa är de värden som Point S värdesätter över allt annat och det är de värden som finns inom idrotten.

I år har företaget beslutat att ta sitt engagemang i handbollen, en sport som delar samma värderingar som varumärket när det gäller laganda, till nästa nivå. Point S är redan starkt engagerad på nationell och internationell nivå med internationella Handbollförbundet.

“Det är viktigt för oss att vara på den globala arenan”, säger Muriel Clarke, International Brand Manager för Point S. “eftersom vi är ett globalt företag. Vi har redan över 4 350 försäljningsställen över 4 kontinenter och 37 länder och vi växer varje år. Vi anser att det är viktigt att uppmuntra kvinnors idrott eftersom kvinnor utgör över hälften av världens befolkning men får betydligt mindre stöd. Vi vill hjälpa till att ta itu med detta. “

“Framgången för Point S har byggts på det teamarbete som visas av nätverkets oberoende medlemmar och vi skulle inte vara där vi är utan dem. Av erfarenhet vet vi hur viktigt det är att kunna samarbeta harmoniskt är och det är vad vi ser i handbollen. Vi är mycket glada över att vara en del av VM och kan inte vänta på att komma igång “, säger Fabien Bouquet, VD Point S Internationellt.

VM i handboll för damer

VM spelas vartannat år och nästa gång hålls det i Japan mellan den 30 november till den 15 december. Totalt deltar 24 länder i turneringen.

däckdata compilator