Point S expanderar i Asien
Point S fortsätter sin tillväxt i Asien med undertecknandet med stadsstaten Singapore, och lanserar sin första butik i regionen Sin Ming Industrial Estate.
-Vår Point S partner i Singapore-BCC Automotive, är en erfaren verkstadskedja, med mer än 45 års erfarenhet av bilreparationer av europeiska och japanska bilfabrikat. Vårt samarbete kommer att innebära att konsumenterna i Singapore nu har ett nätverk av butiker som kan tillgodose deras däckbehov, och all bilreparation och service med ett enda besök, säger Fabien Bouquet, International VD för Point S.
BCC Automotive driver för närvarande tre bilverkstäder i Singapore, och ytterligare två öppnades den 1 december 2019. BCC har lång erfarenhet sedan 1970-talet, då de började som en verkstad i en bensinstation. Med sina fem butiker idealiskt beläget i hela Singapore och med en ambition för minst 25 franchisetagare under de närmaste åren, kommer konsumenternas totala bilvårdsbehov tillgodoses mycket väl.
-Point S stark anknytning till däck, tillsammans med vår erfarenhet av bilreparationer, kommer att vara en perfekt match för dagens konsumenter, som förväntar sig att ha alla deras fordons behov tas om hand under ett enda besök. Vi räknar med att vara mycket konkurrenskraftiga på däck, oljebyte, broms, fjädring, luftkonditionering, batterier och andra snabba tjänster. Alla större eller sofistikerade reparationer kommer att kanaliseras till vårt högkvarter i sin Ming”säger Mr Francis lim, VD för BCC Automotive.
Point S i Singapore kommer snart att konvertera alla 5 butiker inom BCC Automotiv till Point S profil i blå, vit och grön. Den plan som presenterats av Francis, innebär en aggressiv rekrytering av minst 10 nya franchisetagare, antingen med däckbakgrund eller bilreparationsbakgrund och bilda ett etablerat nätverk av butiker som tillgodoser behoven hos bilägare i Singapore.
-Vi har ett enda mål när det gäller Sydostasien, att skapa ett nätverk av 200 butiker inom de närmaste 5 åren. När det gäller Singapore satsar Point S pål att bli det största detaljhandelsnätet, och detta skulle innebära att man skapar ett nätverk av minst 30 butiker, säger Mr Ler Hwee Tiong, Point S Asia ‘ s chefsrepresentant.
Point S har också nyligen skapat ett JV företag i Kina för att genomföra Point S-konceptet. Målet med företaget är att skapa ett nätverk med över 2000 butiker under de fem kommande åren.
Om Point S
Point S grundades 1971 och verkar inom däck och bilunderhåll. Med mer än 4 350 försäljningsställen, är företaget närvarande i 38 länder och sysselsätter över 23 000 personer. Koncernen säljer över 17 000 000 däck per år och omsätter mer än €3 000 000 000.