ECHO får ett nytt utseende: I början av 2023 kommer Continentals mobilapp för däckåterförsäljare med ett anpassat användargränssnitt.
– Vi har försett våra kunder med däck av högsta kvalitet i mer än hundra år. Om tekniska klagomål uppstår har vi erbjudit ECHO i fyra år, ett digitalt verktyg som gör arbetet för däckåterförsäljare runt om i världen mycket enklare. I vår senaste uppdatering har vi nu gjort om appen från grunden och är glada att kunna erbjuda våra kunder en förbättrad design och optimerad användbarhet, säger Ralf Gellermann, chef för Global Systems & Standards Technical Customer Services på Continental Tires.
ECHO-appen gör det enkelt för däckåterförsäljare att behandla tekniska klagomål. Återförsäljarna laddar helt enkelt upp bilderna av respektive produkt till appen eller tar dem direkt via appen. Användarna kan sedan lägga till beskrivningar av däcken och spåra den aktuella statusen.
ECHO integreras i ett stort antal olika tjänster med vilka Continental underlättar arbetet för däckåterförsäljare, verkstäder och fordonsflottor. Däcktillverkaren kommer att fortsätta att konsekvent utveckla nya affärsmodeller och skapa ett komplett ekosystem av smarta digitala lösningar kring däck, genom att utnyttja sin konkurrensfördel som en av världens största leverantörer av elektronik, sensorer och mjukvara inom mobilitetsindustrin.
ECHO-appen finns för
iOS och
Android. Continental planerar att fortsätta att regelbundet utöka appen med ytterligare funktioner i framtiden.