Nytt medlemsrekord för First Stop
Hösten har börjat med en rivstart för First Stops nätverk. Aldrig tidigare har så många nya medlemmar anslutit sig till kedjan under så kort tid.
– Oktober månad har verkligen varit intensiv, intygar Jörgen Svaren försäljnings- och marknadschef för First Stop Sverige. Vi har under den senaste månaden lyckats ansluta fem nya verkstäder till vårt nätverk i Sverige. Alla nya medlemmar är dessutom verksamma på orter där First Stop inte redan fanns representerade så det är naturligtvis extra roligt. Tack vare att vår kedja nu funnits etablerad i Sverige i hela 25 år känner verkstäderna till oss och kontaktar även oss direkt för att få bli medlemmar, fortsätter Jörgen.
Att arbeta med prospekts och potentiella nya medlemmar är ett långsiktigt arbete som kräver uthållighet och en tydlig plan. Det är en ständigt pågående process där många olika faktorer ska utvärderas. För att vara så attraktiv som möjligt har First Stop gjort en stor genomlysning av sitt ”give and take paket” som dom erbjuder verkstäderna och det har verkligen gett resultat.
– Vi har utvecklat ett starkt koncept inom digitala lösningar som våra verkstäder får tillgång till genom medlemskapet i First Stop, förklarar Jörgen. Vår Onlinelösning där kunden både kan köpa däck, boka tid och beställa service hos våra verkstäder är väldigt populär och en starkt bidragande faktor när nya medlemmar bestämt sig för att ansluta sig till oss på senare tid, förklarar Jörgen. Onlinelösningen visar på en väldigt fin utveckling för våra verkstäder och är en mycket värdefull kanal för att nå fler och i många fall helt nya kunder.
Onlinelösningen med försäljning och bokning är en mycket uppskattad funktion både hos slutkunden och verkstäderna. Kunden kan nyttja tjänsterna när helst det passar dom och verkstäderna spar mycket telefontid och blir mer effektiva i sitt arbete. First Stop erbjuder dock även digitala lösningar där fokus ligger på att förenkla verkstädernas dagliga arbete. En sådan lösning är den digitala plattformen där verkstäderna kan handla från flertalet av kedjans samarbetsleverantörer på ett och samma ställe.
– First Stop i Sverige har kommit långt på sin digitala resa och att den satsningen nu ger så bra resultat är naturligtvis väldigt roligt att se, tycker Jesper Mauritzen general manager på First Stop Nordics. Jag arbetar med First Stop i hela Norden och tack vare det fina gensvaret vi fått i Sverige har vi nu även implementerat Onlinelösningen i Danmark och Finland. Att vi dessutom erbjuder en gemensam plattform för våra samarbetsleverantörer är ytterligare ett verktyg som ger värdefulla mervärden för medlemskapet och stärker vårt ”give and take paket” och det uppskattas mycket bland våra nya medlemmar, avslutar Jesper.