Ny marknadschef för lastbils- och bussdäck på Hankook Tire Europe
Hankook har anställt en ny marknadsförings- och strategichef, Guy Heywood, till den europeiska lastbils- och bussdäckssektionen (TBR). Guy Heywood, född i Storbritannien, har 20 års branscherfarenhet från ledande befattningar inom däckindustrin och arbetade senast som Commercial Director hos en tillverkare inom Truck, Bus and Services i Nordeuropa för Storbritannien och Irland. Heywood efterträder Seok-Yun Kim, som flyttar till Jeddah, Saudi-Arabien som VD för Hankook-kontoret där.
Det europeiska marknadsföringsteamet för lastbils- och bussdäck (TBR) hos Hankook, leds nu av Guy Heywood. Han tar med sig en gedigen internationell erfarenhet inom marknadsföring och försäljning på ledande befattningar i däckindustrin. I sin nya roll som chef för TBR marknadsföring och strategi kommer han att arbeta med vidareutveckling och strategiska marknadsföringsinsatser på området lastbils- och bussdäck i Europa.
“Vi hälsar Guy hjärtligt välkommen som ny marknadsföringschef för TBR och Services“, säger Tony Lee, Vice President Marketing & försäljning vid Hankook Tire Europe. “Vi har gjort ett utmärkt val till befattningen med honom; han tar med sig sin omfattande branschkännedom och mångåriga erfarenhet, och kan bidra till att stärka och expandera Hankooks varumärke ytterligare i detta segment.“
Det är företagets uttalade mål att kontinuerligt utöka premiumstatusen för lastbils- och bussdäck de nästkommande åren. Den nya strategiska marknadsföringsinriktningen skall styras och kommuniceras via dagens 13 Hankook-dotterbolag över hela Europa.
“Tillsammans med mina medarbetare vill jag använda mina erfarenheter till att driva på utvecklingen av märket Hankook inom lastbils- och bussdäck som premiumtillverkare. Jag ser fram emot spännande arbetsuppgifter och jag är övertygad om att vi kommer att klara av utmaningarna på bästa sätt“, säger Guy Heywood.