Nokian byter till nya däcketiketter
I början av 2019 kommer däcketiketterna på Nokians produkter att ha ett nytt utseende. Den nya etikettdesignen hämtar inspiration från den Nordiska naturen och visar både norrskenet och äventyr på snöklädda berg. Med den nya etikettdesign vill Nokian framhäva sin höga produktkvalitet, värderingar som företaget står för och löftet om sinnesro under alla förhållanden. De nya etiketterna med bilder är unika på däckmarknaden.
De nya däcketiketterna finns i olika utföranden som varierar mellan produkt och marknadsplats. Däck som inte kräver EU-märkning kommer att ha sex etiketter, alla med olika bilder. Dubbade premiumdäck kommer att ha tre etiketter med vintermotiv. Etiketten med EU-märkning för bränsleekonomi, våtgrepp och externt däckljud kommer att få ett nytt och arktiskt utseende.
Informationen på etiketterna kommer inte att förändras. Även i fortsättningen kommer etiketterna att ha all information som är viktig för både återförsäljare och konsumenter, till exempel däckdimension och lastkapacitet. Förnyelsen av etiketterna berör alla Nokian Tyres produkter för personbilar, SUV:ar och skåpbilar i kategorierna sommar-, vinter-, allround- och åretruntdäck.
De nya etiketterna ingår i Nokians mer omfattande förnyelse av varumärket som började tidigare i år. Varumärkets nya utseende avspeglar företagets långa historia, hållbara verksamhet och skandinaviska värden.