Nexen Tire i partnerskap med AC Milan

Foto: Nexen Tire

Nexen Tire har tillkännagett ett nytt samarbete med Zlatans AC Milan som spelar i den italienska fotbollsserien Serie A.

Det nya partnerskapet kommer efter en positiv säsong för AC Milan, som säkrade en andraplats i Serie A och kvalificerade sig för UEFA Champions League.

– Vi har inlett ett partnerskap med AC Milan, en fantastisk klubb med utmärkta spelare, och ser fram emot ett framgångsrikt samarbete inför den kommande fotbollssäsongen. Med detta nya samarbete har Nexen Tire tagit fram innovativa projekt som att integrera vårt exklusiva Nexen POINT -kundpartnerskapsprogram i de nya marknadsförings- och kommunikationspaketen som utvecklats i samarbete med AC Milan, säger John Bosco Kim, Senior Vice President för Nexen Tire Europe.

Som en del av det nya partnerskapet vill Nexen Tire öka sin varumärkesnärvaro på den italienska marknaden genom synlighet både på San Siro-stadion och online, samt med föreningen med ett gediget och välrenommerat varumärke på internationell nivå som t.ex. AC Milan. Nexen Tire har åtagit sig att befästa relationen med sin befintliga kundbas genom exklusiva produktpremier och fotbollsupplevelser.

About Joakim Held 974 Articles
DÄCKAVISEN är däck- och fälgbranschens första digitala tidning med nyheter om däck och fälg online. I vår tidning hittar du nyheter om däck, fälg, tillbehör, däckverkstäder och däckmaskiner både inom Sverige och internationellt. Vi vänder oss främst till däckverkstäder, däckgrossister, däckåterförsäljare, däcktillverkare, fälgtillverkare och generalagenter i däck- och fälgbranschen, Åkerier, Bilverkstäder, Bilåterförsäljare, Trafikverket, Transportstyrelsen, Polisen, Bilprovningsstationer m.fl. En oberoende däcktidning med nyheter om däck och fälg för hela däckbranschen!