Nexen Tire i partnerskap med AC Milan
Nexen Tire har tillkännagett ett nytt samarbete med Zlatans AC Milan som spelar i den italienska fotbollsserien Serie A.
Det nya partnerskapet kommer efter en positiv säsong för AC Milan, som säkrade en andraplats i Serie A och kvalificerade sig för UEFA Champions League.
– Vi har inlett ett partnerskap med AC Milan, en fantastisk klubb med utmärkta spelare, och ser fram emot ett framgångsrikt samarbete inför den kommande fotbollssäsongen. Med detta nya samarbete har Nexen Tire tagit fram innovativa projekt som att integrera vårt exklusiva Nexen POINT -kundpartnerskapsprogram i de nya marknadsförings- och kommunikationspaketen som utvecklats i samarbete med AC Milan, säger John Bosco Kim, Senior Vice President för Nexen Tire Europe.
Som en del av det nya partnerskapet vill Nexen Tire öka sin varumärkesnärvaro på den italienska marknaden genom synlighet både på San Siro-stadion och online, samt med föreningen med ett gediget och välrenommerat varumärke på internationell nivå som t.ex. AC Milan. Nexen Tire har åtagit sig att befästa relationen med sin befintliga kundbas genom exklusiva produktpremier och fotbollsupplevelser.