NEXEN förlänger med Manchester City
NEXEN TIRE har offentliggjort en förlängningen av sitt långsiktiga och framgångsrika partnerskap med den välkända fotbollsklubben Manchester City. Med detta nya avtal kommer NEXEN TIRE och Manchester City att ha firat mer än ett decennium av samarbete vid periodens slut.
Sedan 2015 har NEXEN TIRE stöttat Manchester City, en relation som har utsträckt sig långt bortom fotbollens gränser. Genom samarbete på samhälls- och gräsrotsnivå, har det starka partnerskapet utmärkt sig med att inte bara omfatta fotboll, utan även att engagera sig i Corporate Social Responsibility (CSR)-program. Sedan 2017 har NEXEN TIRE dessutom agerat som Manchester Citys sleeve-partner, vilket är första gången någonsin för en klubb i Premier League.
Partnerskapet mellan NEXEN TIRE och Manchester City har på alla sätt varit en framgångssaga, där klubben har vunnit fyra Premier League-titlar under tiden som NEXEN TIRE har påbörjat en ny era av global mobil omvandling. Företaget har bland annat öppnat en fabrik i Europa och sitt globala centrala forsknings- och utvecklingscenter i Korea.
“Vi är oerhört glada över att fortsätta vårt långsiktiga partnerskap med Manchester City, som kommer att sträcka sig över ett decennium vid slutet av den nya perioden”, säger Travis Kang, Global VD för NEXEN TIRE. “Båda parter stödjer och backar upp varandra samtidigt som vi inspirerar människor genom vårt samarbete. Detta långsiktiga partnerskap kommer att ge oss möjlighet att förnya oss och växa internationellt.”
Ferran Soriano, Chief Executive Officer på City Football Group, uttryckte liknande entusiasm. “NEXEN TIRE har varit en del av City-familjen under lång tid och denna nya förlängning kommer att ta oss till mer än ett decennium av partnerskap”, sade han. “Vi har delat och njutit av historiska och mycket framgångsrika ögonblick och firat 12 troféer tillsammans. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans under nästa period, för mer innovation och firande.”
Det utökade partnerskapet innebär att NEXEN TIRE kommer att fortsätta med sina marknadsföringsinitiativ och fokusera på sin varumärkesidentitet, “We Got You”, som ett åtagande gentemot sina kunder, fans och partners.
För att förbereda för säsongen 2023/24 kommer Manchester Citys herrlag att resa till Sydkorea, där NEXEN TIRE har sitt huvudkontor, i juli. På Man Citys hemmaarena kommer dessutom en superstor (inre och övre) LED-skärm att uppgraderas, vilket ytterligare stärker bandet mellan företaget och fotbollsklubben.