Kumho förlänger med Tottenham Hotspurs
Förlängningen av avtalet mellan Tottenham Hotspur och Kumho Tyre som klubbens officiella däckpartner tillkännagavs officiellt med en signeringsceremoni på Tottenham Hotspur Stadium.
Executive Vice President of Sales – Europe på Kumho Tire, Namhwa Cho, och senior vice president för global marknadsföring på Kumho Tyre Co., Inc, Tony Gang-seung Lee, träffade Club Ambassadors, Ledley King och Michael Dawson, Operations and Finance Director , Matthew Collecott och andra klubbtjänstemän för att formellt fira förlängningsavtalet.
Det nya avtalet mellan klubben och det koreanska däckmärket är en förlängning av ett framgångsrikt partnerskap som inleddes 2016. Genom det förnyade partnerskapet kommer Kumho Tire att fortsätta att presentera klubbens populära matchday player maskot-program, som ersattes med ett prisbelönt digitalt erbjudande för unga fans under covid-19 -pandemin.
Dessutom kommer Kumho Tire att fortsätta att ha en framträdande närvaro på LED-reklamsystemet på stadion för att hjälpa till att öka medvetenheten om varumärket genom klubbens globala räckvidd.
Tottenham Hotspur kommer också att stödja Kumho Tires program för Corporate Social Responsibility genom att skapa spelarrelaterat innehåll som fokuserar på däcksäkerhet, såväl som andra samproducerade digitala kampanjer för att driva fansens engagemang.
– Vi har byggt en fantastisk relation med Kumho Tyre under de senaste fem åren. Vi ser fram emot att fortsätta hjälpa till att lyfta Kumho Tyres varumärke och verksamhet genom vår växande globala bas med fans med en rad spännande samarbeten, säger Todd Kline, Chief Commercial Officer för Tottenham Hotspur.
– Kumho är stolta över att förlänga sitt partnerskap med Tottenham Hotspur, en känd klubb i den världsberömda engelska Premier League. Vi kommer att använda detta utökade partnerskap för att förbättra vårt varumärkeskännedom på globala marknader inklusive Storbritannien och engagera oss i våra ansträngningar för att förvandla vår verksamhet till ett premiumvarumärke, säger Tony Lee.
– Vi är glada över att se en fortsättning av framgången för detta förhållande. Vi ser fram emot att samarbeta med båda partners, säger Catalina Kim, VD för Catalina and Partners Ltd., som har varit ansvarig för denna affär sedan starten på uppdrag av Kumho Tyre och Tottenham Hotspur.