Hankook lanserar europeisk Instagramkanal
Som ett komplement till Facebook och YouTube tar Hankook ännu ett digitalt steg. Den 8 juni startade däcktillverkaren en ny kanal på Instagram med namnet @hankooktire.europe. Den nya kanalen kommer att kommunicera relevant information om den tekniska utvecklingen, nyheter om bilar och däcktillverkarens breda spektrum av sport- och motorsportaktiviteter.
Förutom informativt och visuellt tilltalande innehåll om det svarta guldet så kommer man publicera information om spektakulära sponsorsamarbeten inom sportvärlden.
Hankook har bedrivit lyckade sponsorsamarbeten sedan länge inom exempelvis fotbollen med UEFA Europa League, Real Madrid, Borussia Dortmund, SSC Napoli och AS Monaco. Hankooks mer säsongbetonade och exklusiva engagemang inom en av världens mest dynamiska sporter kommer också att lyftas fram på Instagram – KHL och HC Davos samt internationella Spengler Cup. En annan viktig del är Hankooks många aktiviteter inom internationell motorsport där däcktillverkaren länge har varit en välkänd partner.
-Vi är glada att kunna sprida viktiga nyheter om vårt företag till våra kunder och intresserade följare runt om i Europa via Instagram. Med detta stärker vi specifikt närvaron för Hankooks exklusiva varumärke i sociala medier och kan framför allt kommunicera med en yngre målgrupp om däck, innovationer, sport och motorsport, säger Sanghoon Lee, vd för Hankook Tire Europe.
Instagram-användare kommer inte bara få ta del av vackra bilder och snygga designmotiv på @hankooktire.europe utan även spännande fakta om däck och bilar. Inläggen kommer att åtföljas av olika stories. Varje månad kommer dessa stories att fyllas med de mest visade, mest kommenterade och mest gillade inläggen så att användare alltid kan hålla sig uppdaterade. Hankooks Instagram-följare kan också se fram emot tilltalande tävlingar. Mer information följer snart på själva kanalen.