Hankook förlänger partnerskap med KHL

hankook däck
Från vänster: Han-Jun Kim, VD för Hankook Tire Europe; Dimitry Chernyshenko, VD för kontinentala hockeyligan

Hankook förlänger sitt partnerskap med ryska ishockeyfederationen tills 2022

Hankook och Rysslands kontinentala hockeyliga har officiellt förlängt sitt partnerskap för de tre kommande säsongerna tills 2022. Därmed fortsätter däcktillverkaren sitt framgångsrika åtagande som mästerskapsleverantör och officiell däckpartner i en av världens största ishockeyligor. Rysslands kontinentala hockeyliga är en av de främsta sportevenemangen i Vitryssland, Kina, Finland, Kazakstan, Litauen och Ryssland, där ligan äger rum.

Däcktillverkaren Hankook förblir den officiella partnern för den kontinentala hockeyligan tills 2022. I samband med partnerskapet kommer företaget att stödja den kontinentala hockeyligan och ge hockeyfans ett antal evenemang denna säsong med sammanlagt 744 matcher, inklusive slutspelen och All Stars-veckan. Dessutom kommer Hankook återigen att ge över 10 000 fans chansen att gå på den kontinentala hockeyligans matcher under de kommande säsongerna med kampanjer på sociala nätverk. Det storskaliga samarbetet med den populära sporten är viktigt, särskilt i Ryssland som är en av världens största marknader för vinterdäck. Det förlängda kontraktet visar den starka relation som har funnits mellan Hankook och den kontinentala hockeyligan sedan 2017.

Kontraktet undertecknades innan öppningsmatchen i den ryska huvudstaden mellan de befintliga mästarna ZSKA Moscow och HK Awangard Omsk i ZSKA Arena. Dokumentet undertecknades av Han-Jun Kim, VD för Hankook Tire Europe, och Dimitry Chernyshenko, VD för den kontinentala hockeyligan.

”Hankook är involverat i toppsporter världen över, inklusive ishockey som helst klart är Rysslands främsta sport. Som premiummärke håller vi alltid utkik efter premiumpartner. Den kontinentala hockeyligan är en sådan premiumpartner i Ryssland, så vårt företag är stolt över att fortsätta som en officiell partner för ligan. Säkerhet och Driving Emotion är värderingar som vi sträver efter att framföra både genom våra produkter och till ishockeyfans och lag i den kontinentala hockeyligan genom detta sponsorskap,” säger Han-Jun Kim, VD för Hankook Tire Europe.

”Som en av världens främsta däcktillverkare delar Hankook vår passion för vintersport och ishockey. Vi har gemensamma målsättningar när det gäller säkerhet och engagemang, som kommer att stärkas vidare och utökas med vårt strategiska partnerskap. Tack vare initiativ från Hankook har över 10 000 fans redan fått chansen att gå på matcher i den kontinentala hockeyligan. Hankook sponsrar den kontinentala hockeyligan för fjärde gången och det här är vår 12:e säsong tillsammans,” bekräftar Dimitry Chernyshenko, VD för kontinentala hockeyligan.

Utöver det fortsatta partnerskapet inom ishockey är däcktillverkaren redan inblandad på flera sätt som en sponsor i den internationella sportvärlden och inom motorsport. Detta inkluderar flera fotbollssponsorskap, såsom UEFA Europa League, den spanska rekordvinnaren av mästerskapsligan Real Madrid eller andra internationella toppklubbar, såsom Borussia Dortmund (Tyskland), AS Monaco (Frankrike) eller SSC Naples (Italien). Företagets motorsportåtagande är också vitt utspritt. Till exempel bibehålls partnerskap med DTM, 24H Series som drivs av Hankook, Formula Renault Euroseries och kvinnornas W-Series.