Hankook bjöd in Real Madrid för att träna unga talanger

Som en del av Hankooks Corporate Social Responsibility program bjöds Real Madrids märkesambassadör Álvaro Arbeloa – som både är VM- och EM-mästare, till Ungern där Hankook har sin europeiska bas för regional däckproduktion. Detta för att träffa entusiastiska lokala fotbollstalanger och tillsammans med tre tränare för det spanska laget träffade den legendariska fotbollsspelaren 50 barn. De unga spelarna fick utöver en unik upplevelse även en insikt i den professionalism som har gjort Real Madrid så känt och beundrat över hela världen.

Sportsponsorskap passar perfekt med däcktillverkaren Hankooks CSR-aktiviteter. Företaget har varit aktivt involverat i flera olika initiativ för att forma unga och barns utveckling. Hankook och Real Madrid bildade ett globalt partnerskap 2016. Den nytänkande däcktillverkaren och det välkända fotbollslaget delar en djup övertygelse om att vinnande innovation, utveckling och den passion som driver dem har en fantastisk påverkan på framtiden. Hankook vill dela denna passion med yngre generationer genom att stödja speciella evenemang som fokuserar på barns utveckling.

Denna gång, tillsammans med Budapests ungdomsidrottsförening, bad Hankook tränare för det ledande spanska fotbollslaget att hålla en träningssession för 50 stycken entusiastiska och begåvade unga fotbollsspelare. Real Madrids märkesambassadör Álvaro Arbeola representerade personligen den världskända fotbollsklubben den 15 september och tre tränare höll i en träning för de ivriga ungerska fotbollsspelarna på den ungerska fotbollsorganisationens träningscenter i Telki, Ungern.

Tack vare Hankooks samarbete med Real Madrid är det här det andra året som barn har fått en unik upplevelse. På ett liknande evenemang i fjol höll tränare från stjärnlaget en träning för barn från SOS Barnbyar, en organisation som fokuserar på att stödja barn som inte har föräldrar som tar hand om dem. I år fick unga sporttalanger chansen att träna med världens bästa fotbollsproffs. Den tre timmar långa fotbollsträningen gav de entusiastiska unga atleterna en inspirerande upplevelse och deras dröm gick i uppfyllelse när de tog på sig tröjorna med deras idolers klubbnamn.

”Jag är jätteglad över att se de unga atleterna på fältet. Sådana här evenemang spelar en viktig roll för Hankooks europeiska och globala strategi för företagets samhälleliga ansvar. Vi anser att Hankook har blivit ett ledande globalt företag genom hårt arbete, expertis och hängivenhet när det gäller tillverkning av däck. Vi vill föra dessa värderingar vidare till yngre generationer. Vårt partnerskap med Real Madrid, ett team experter med riktigt bra rykte inom sitt område, representerar denna avsikt. Vi båda anser att det är vår plikt att göra vårt bästa för utvecklingen av lokala samhällen och unga talanger i Europa”, sa Han-Jun Kim, COO för Hankook Tire Europe.

Utöver hälsofördelarna med en aktiv livsstil kräver gruppsporter även engagemang, beslutsamhet och samarbete – grundvärderingar som Hankook anser vara avgörande för samhällets välmående. Därför stödjer företaget sportevenemang i ett försök att få barn att bli mer engagerade inom sport.

”Utveckling och ansvar är viktiga värderingar för både Real Madrid och Hankook, och det sträcker sig mycket längre än fältet eller däcktillverkning. Vårt samarbete visar vad man kan uppnå när två suveräna team med rätt avsikter samarbetar. Jag vill tacka Hankook Tire som partner och som vän, inte bara från mig utan från hela laget, för den här fantastiska chansen att bidra till barns utveckling, vår framtida generation”, sa Real Madrids märkesambassadör Álvaro Arbeola på evenemanget.

”Att träna med världens främsta fotbollsproffs kommer inspirera unga talanger att göra sitt bästa i framtiden. Det har varit ett nöje för Hankook att skapa sådana möjligheter genom att stödja dessa speciella evenemang – en vinst för oss alla”, sa Attila Juhos, försäljningschef, Hankook Tire Budapest.

About Däckavisen 1175 Articles
Nordens ledande däcktidning med nyheter om däck och fälg för hela däckbranschen!