Goodyear lanserar prenumerationsbaserad tjänst för däckhantering
Goodyear presenterar tires-as-a-service för åkerier i USA och Europa. Tjänsten minskar kostnader och haverier.
Goodyear Tire & Rubber Company har lanserat en ny tjänst, tires-as-a-service, som kombinerar företagets premiumdäck med avancerad teknik och service i en prenumerationsbaserad modell. Denna innovativa lösning är en del av Goodyears Total Mobility-program och riktar sig till stora åkerier som utför kommersiella och last-mile leveranser i både USA och Europa.
Den nya tjänsten syftar till att minska den totala ägandekostnaden genom att outsourca däckhantering, vilket gör det möjligt för åkerier att förbättra drifttiden, minska fordonshaverier och sänka bränsleförbrukningen. Pilottester har visat att tjänsten kan minska däckrelaterade haverier med upp till 80 % och helt eliminera behovet av kundägda däcklager.
Gregory Boucharlat, Vice President för Goodyear Tires-as-a-Service, kommenterar: “Goodyears tires-as-a-service är en utveckling av vårt Total Mobility-erbjudande som förser kunder med en heltäckande, bekymmersfri prenumeration. Vi har redan visat hur lösningen kan hjälpa åkerichefer att realisera dolda värden, och vi ser fram emot att expandera till nya kunder.”
En av de mest innovativa aspekterna av tjänsten är användningen av intelligent däckteknologi som möjliggör fortlöpande övervakning och datainsamling dygnet runt. Detta inkluderar proaktiva insikter och varningshantering samt det självgående automatiska påfyllningssystemet Halo® Tire Inflator, som upprätthåller korrekt däcktryck.