Goodyear lanserar Eagle F1 Asymmetric 6

Goodyear har presenterat den senaste iterationen av UHP-däck, Eagle F1 Asymmetric 6, som även är lämpligt för elbilar.Med ny teknologi som förbättrar prestanda på torrt väglag samt bromsförmåga och väghållning på vått väglag, tillsammans med dess lämplighet för elbilar, är Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 redo för allt. Eagle F1 Asymmetric 6 är konstruerat för att passa ett brett utbud av bilar, däribland GTi- klassen, sportiga småbilar, familjebilar, lyxiga sedanmodeller och sportkupéer, och har ett antal innovationer som bygger vidare på det prisbelönta Eagle F1 Asymmetric 5. Resultatet är ett däck som ska vara gjort för att både betrygga förare med sin broms- och manövreringsförmåga i vått väglag och hänföra med sin enastående prestanda på torrt väglag och sportiga egenskaper. |
||
Med förbättrad prestanda på torrt väglag1 har Eagle F1 Asymmetric 6 en adaptiv kontaktyta och optimerad slitbaneprofil för att anpassa sig efter lastvariationer. Under vanliga körförhållanden har däckets kontaktyta ett normalt fotavtryck, men det ökar när föraren gör en extrem manöver. Kontaktytan anpassas därför till körstilen och ökar vid behov, vilket ger föraren bättre grepp och reaktivitet vid extrema manövrar.
I våta väderförhållanden gör Eagle F1 Asymmetric 6:s toppblandning med ett innovativt nytt hartssystem att däcket får mer mikrokontakt med vägytan, vilket ger förare bättre grepp på fuktiga eller våta vägar. Teknologi som utvecklats för UUHP-däck (ultra- ultrahögprestanda) och som konstruerats för att ge lika bra prestanda på racingbanan som på vägen har överförts till Eagle F1 Asymmetric 6. I Eagle F1 Asymmetric 6 ökar denna teknologi flexibiliteten för att matcha eller vara mer resistenta på ojämna vägförhållanden. Hartssystemet förbättrar däckets grepp på vägen.
|
||
Varje däck i Goodyears sortiment är redo för elbilar, men Eagle F1 Asymmetric 6 har konstruerats särskilt med tillverkarnas elbilskrav i åtanke. Det bullerreducerande mönstret leder till en reduktion på 1 dB, som visas på däckmärkningen, medan den nya gummiblandningsteknologin minskar rullmotstånd, som hjälper att öka körsträckan för elbilar. Resultatet är ett däck som är redo för nästa generations mobilitet.
|
||
|