Goodyear blir “Preferred Partner” för Mercedes-Benz i Sverige

Boban Krstic, Key Account Manager Fleet Goodyear Sverige & Ole Jæger, Specialist Parts Sales Mercedes-Benz Sverige. Bild: Goodyear
Goodyear har utsetts till Mercedes-Benz Sveriges “Preferred Partner” i däckkategorin, vilket bekräftar företagets specialistkunskap och starka engagemang i branschen.
Mercedes-Benz Sverige har valt Goodyear som sin “Preferred Partner” i däckkategorin för åren 2023/24. Beslutet kommer efter en omfattande utvärderingsprocess som Mercedes-Benz genomför vartannat år för att välja sina samarbetspartners.
För Goodyear, denna utnämning är en betydande seger. Det kommer att innebära att märkets prisbelönta produkter rekommenderas till slutkonsumenter. Dessutom kommer Goodyears varumärke att få ökad synlighet i butik genom co-branded kommunikationsmaterial.
“Vi ser ett stort mervärde i den specialistkunskap om däckbranschen som Goodyear kan bidra med,” säger Ole Jæger, Specialist Parts Sales hos Mercedes-Benz Sverige. Han lägger till att företaget är “mycket glada” över att kunna erbjuda sina återförsäljare Goodyears expertis för att utveckla sin däckaffär.
Boban Krstic, Key Account Manager Fleet för Goodyear i Sverige, uttrycker också sin glädje över utmärkelsen. “Vi är självklart mycket glada över att få denna utmärkelse från Mercedes-Benz och ser fram emot att vara delaktiga i utvecklingen av Mercedes-Benz däckaffär på den svenska marknaden,” säger han. Krstic påpekar att detta erkännande bekräftar företagets servicekvalitet och engagemang.