Däckkedjan First Stop firar dubbel digital milstolpe med 100 000 onlinebesökare och 7 000 digitala kunder.
Trots en säsong fylld av utmaningar, markerar däckföretaget First Stop nu dubbla framgångar i sin digitala resa. Onlineplattformen har nått 100 000 besökare, och man välkomnar den 7 000:e digitala kunden.
Förstaplatsen för den sjutusende onlinekunden gick till KM Däck i Haparanda. Kunden hade köpt sina däck och bokat en monteringstid via First Stops onlineplattform. Jarmo Maunu, ägare av KM Däck, hyllade den digitala lösningen för att göra livet enklare både för kunder och däckverkstäder, särskilt under de mest intensiva perioderna av året.
“Då kunder redan har gjort halva jobbet genom att först kolla på vår onlineplattform, vet de vad de vill ha och vad det kostar. Det gör allt så mycket enklare och snabbare,” förklarade Maunu. “Att kunna erbjuda onlinelösningen har verkligen hjälpt oss, sparat mycket värdefull tid och gett oss många nya kunder.”
First Stop har kontinuerligt strävat efter att förbättra och utveckla sin onlinefunktion för att göra kundernas resa så smidig som möjligt. De strävar efter att vara lyhörda för feedback från både kunder och verkstäder och att integrera önskade funktioner och anpassningar där det är möjligt.
Jörgen Svarén, ansvarig för First Stop Sverige, intygar att företagets onlineplattform “fullkomligt exploderat” detta år, och att man redan nått förra årets totala nivå av bokningar och försäljning.
Med dessa digitala milstolpar bockade och avklarade i rasande fart, blickar First Stop framåt med tillförsikt inför den fortsatta digitala utvecklingen. Företaget är redo att fortsätta sitt engagemang att göra kundernas resa till en däckverkstad så smidig som möjligt, både online och offline.