Falken sponsrar EHF Euro 2022
Det är första gången som Falken samarbetar med Europeiska handbollsförbundet. Som en del av affären – förmedlad av Infront – kommer det att dra nytta av ett skräddarsytt, 360-graders partnerpaket för den 15:e upplagan av EM-turneringen, som kommer att äga rum i Ungern och Slovakien mellan 13-30 januari i år.
I paketet ingår att Falkens varumärke syns på LED-tavlor vid var och en av de 65 EHF EURO-matcherna, på två golvdekaler i straffområdena på varje arena och en statisk tavla.
Utöver närvaron på arenan kommer Falken Tyres varumärke också att vara framträdande under sändningarna. Falkens namn och logotyp kommer att pryda EHF:s digitala kanaler, där den kommer att vara presentatör för målskyttar, inslag i pre-rolls på EHFTV, höjdpunkter online och på inlägg i sociala medier.
– Det är vårt nöje att kunna välkomna ett nytt namn till den europeiska handbollsfamiljen, vi är glada över att ha Falken Tyres ombord för EHF EURO 2022 för män. Falkens intresse av att lägga till sitt namn som partner till vår flaggskeppslandslagstävling är ytterligare ett bevis på handbollens dragningskraft över hela kontinenten och vi ser fram emot att se dess namn i ljuset under tävlingen under hela januari, säger Martin Hausleitner, EHF:s generalsekreterare.
– Vi är glada över att samarbeta med 2022 EHF EURO-tävling för män. Handboll har en stark följare med passionerade fans över hela Europa, och vi känner att vi genom att ha en närvaro på EHF:s främsta turnering kan anpassa våra fanbaser och visa upp Falken för en ny publik, säger Markus Bögner, COO och VD för Falken Tire Europe GmbH.
– Infront ville skapa ett skräddarsytt paket för Falken Tyres och vi förstod att huvudsyftet med dem var att nå fansen. Det breda utbudet av digitala, sändnings- och aktiveringspunkter på plats som vi tillsammans tillhandahåller med EHF kommer positivt att engagera dem som deltar i händelserna både på platsen och hemifrån, säger Julien Ternisien, Infront Senior Vice President Summer Sports.