Falken sponsrar Audi Nines igen
Mer än 80 miljoner tittare världen över har följt de 200 sändningarna, via cirka 80 TV-kanaler, av de nu legendariska AUDI NINES, vars sponsring Falken har tagit på sig i år igen och därmed blivit en av huvudsponsorerna för den legendariska händelsen. Det är inte bara har de regionala medierna från österrikisk och schweizisk tv som kontinuerligt rapporterat om denna händelse, som ägde rum den 7 – 10 april 2021 i Crans-Montana / Schweiz, utan också ledande programföretag som BBC One och BBC Worldwide.
Falken har nu varit en av sponsorerna för detta fantastiska sportevenemang i tre år och har successivt byggt på sitt engagemang. I år visade 32 toppidrottare från 14 länder sina hisnande snowboard- och skidförmåga i snöbackarna som var förberedda speciellt för evenemanget. Med de bästa prestationerna som visats av idrottarna i backarna skapades mer än 2000 relaterade inlägg snabbt på Instagram-kontot, med en räckvidd på cirka 200 miljoner kontakter.
– AUDI NINES passar vår vår verksamhet perfekt, nästan ingen annanstans återspeglas våra varumärkesvärden lika bra som de gör här. Precis som evenemanget står vi för värdena entusiasm, prestanda och precision. Arrangörerna upphör aldrig att imponera på oss, inte ens under pandemin. Inte bara det, men den exceptionella räckvidden i våra relevanta målgrupper talar också för framgången i vårt engagemang, Dennis Wilstermann, ansvarig för marknadsföring på Falken Tire Europe.