Falken lanserar ny kampanj för sociala medier

Med coronavirus-pandemin som pausar besök till drömdestinationer, bjuder Falken Tyres in sina sociala medieföljare på en speciell resa med sin nya “Pass the Wheel” -kampanj. Tre vackra filmade videor kommer att ta dem på en virtuell vägresa längs några av Europas vackraste vägar och pass, resande från Zell am See i Österrike, över Schweiz, Italien och Frankrike och till Monaco. Pass the Wheel-trailern har redan 1,7 miljoner visningar på Falkens YouTube-kanal.
Kampanjens stjärnor är Falken-föraren Peter Dumbreck, Flat6High5-bloggare och bilinfluencer Moritz Leidel, och en Porsche 911 1965 utrustad med Falken ZIEX ZE310 ECORUN-däck. Duon har till uppgift att besöka så många bergspass som möjligt, ta foton som bevis med en kopia av dagens tidning högst upp på varje pass.
Resultatet är tre tio minuters filmer som visar de två förarna som tar de olika vägutmaningarna. Tittarna får se det otroliga europeiska landskapet genom vilket Porschen rullar och får höra de allvarliga – och inte så allvarliga – konversationer som duon har under sin körning.
Sedan trailern Pass the Wheel släpptes den 15 juli 2020 har den fått 1,7 miljoner visningar på Falkens YouTube-kanal, det första avsnittet som har setts nästan 200 000 gånger. Det andra avsnittet gick live torsdagen den 30 juli, med det tredje och sista avsnittet sänds torsdagen den 6 augusti. Uppdateringar delas också över Instagram, Facebook och Twitter.
– Framför allt har vi fokuserat på nöjet att köra, vilket är beroende av att ha rätt däck. Falken har däck som är idealiska för både nya bilar och klassiska bilar. Samtidigt är sändningen av avsnitten en del av vårt bidrag till #flattenthecurve, och vi hoppas kunna göra hemma trevligare för våra fans under dessa tuffa tider, säger Evropi Dionysiadou, ansvarig för sociala medier på Falken Tire Europe GmbH.