Falken fortsätter sin satsning på fotboll

Foto: Falken

Falken-däckmärket utvidgar sitt samarbete med de två fotbollsklubbarna Borussia Mönchengladbach, Tyskland och Atlético Madrid, Spanien, den här säsongen.

Falken säkrade sedan titlarna “Official Tire Partner” och “Premium Partner” hos Borussia Mönchengladbach under säsongen 2019/20 och kommer att fortsätta detta partnerskap den här säsongen. Som officiell däckpartner har Falken säkerställt rättigheten att placera sin logotyp på logotypväggen under intervjuer, presskonferenser och liknande.

Samarbetet med den spanska toppklubben Atletico Madrid, som har varit på plats sedan säsongen 2018/19, avtal inkluderar olika reklamrättigheter, inklusive en permanent logotyp-närvaro vid klubbens hemmamatcher på ”Wanda Metropolitano”.

– Falken Tire har varit en partner till SPORTFIVE sedan 2015 och är medveten om den långsiktiga, positiva effekten av fotbollsnärvaro med sitt eget varumärke. Dessa två förlängningar med några av de bästa europeiska klubbarna visar Falken Tyres kontinuitet som en etablerad spelare inom sport och kommer återigen att bidra till att uppnå varumärkets kommunikationsmål, säger Christian Kothe, Vice President Premium Partnerships på SPORTFIVE.

– De två klubbarna har en enorm massa fans och intressenter, så vi kommer att dra nytta av den höga medienärvaron och medietäckningen. Speciellt när nu Covid-19 gör att färre åskådare släpps in på arenorna och matcherna sänds på TV, säger Markus Bögner, COO och president på Falken Tire Europe GmbH.

Sponsorpaketen består i grunden av LED-bannerannonsering och statiska banners, med vilka Falken vill säkerställa sin TV-närvaro på alla de viktigaste europeiska marknaderna.

Profilbild
About Joakim Held 600 Articles
Nyheter inom däck- och fälgbranschen