Falken Däck nysatsar på svenska marknaden
Falken Däck gör en ambitiös satsning på att relansera sig på den svenska marknaden. Deltagandet i service- och eftermarknadsmässan Autogloben blir ett viktigt tillfälle för att visa sortiment och för att möta nya återförsäljare, enligt landschefen Torbjörn Carlsson.
Torbjörn Carlsson berättar att Falken satsar offensivt på hela Europamarknaden. Trots stenhård konkurrens från kedjor, ägda eller uppbackade av däcktillverkare, tror Torbjörn starkt på märket och att relanseringen ska bil framgångsrik. Bra produkter och bra ekonomi talar för Falken, enligt honom. Strategisk marknadsföring, som sponsorskylt i SvT:s Alpina Vinterstudion och sponsorskap av Liverpool FC, ska smörja affären ytterligare.
– De som jobbar med oss har en bra möjlighet att tjäna pengar. Ser vi till den växande näthandeln så står Falken lite utanför den konkurrensen, sådant är avgörande om man vill in på marknaden, säger han.
Deltagandet i Autogloben, 31 januari – 1 februari, är viktigt eftersom bland annat Stockholm-Mälardalen är en betydelsefull marknad med stor vagnpark och många potentiella återförsäljare. Dessutom kommer mässan att besökas av flera potentiella återförsäljare från övriga Sverige.
– Vår ambition är att utveckla vårt återförsäljarnät, därför är det personliga mötet som Autogloben kommer att kunna möjliggöra värdefullt. Vi kommer att ha en bra och väl anpassad monter, berättar Torbjörn Carlsson, landschef Falken Tyre och som tillsammans med kollegan Michael Inge, representant, kommer att finnas på plats under Autogloben.