Euromaster Danmark fusioneras med Vulkan Group
Euromaster Danmark, en del av den anrika däck- och bilservicekedjan som ägs av Michelin, har ingått ett betydande avtal med Vulkan Group ApS. Från och med den 1 januari 2024 kommer Euromaster Danmarks verksamhet, inklusive 22 däckverkstäder samt försäljnings- och administrationsavdelningar, att övergå till Vulkan Group ApS.
Detta strategiska beslut följer efter en omfattande process där flera alternativ övervägts för att överföra Euromaster Danmarks verksamhet. Genom avtalet med Vulkan Group ApS säkerställer Euromaster Danmark en fortsatt hög servicenivå för sina kunder. Samtidigt kommer detta att innebära nya möjligheter och vägar framåt för de anställda som övergår till Vulkan Dæk A/S, en del av Vulkan Group.
Henrik Nielsen, vd för Vulkan Tyres, uttrycker sin entusiasm över avtalet och ser fram emot att bygga vidare på de gemensamma värderingarna mellan de två organisationerna. Han betonar vikten av att fortsätta leverera högkvalitativ service och betjäna kunderna på bästa sätt. Nielsen framhåller även potentialen i fusionen för att skapa ytterligare värde för både anställda och kunder.
Benoît Heubert, vd för Euromaster Group, kommenterar samarbetet och betonar den existerande relationen mellan Euromaster Danmark och Vulkan, då Vulkan tidigare har distribuerat Michelins regummerade produktlinje Recamic genom Euromaster Danmark. Heubert ser positivt på framtiden och värdesätter de anställdas kompetens och engagemang som kommer att bli en viktig del i Vulkan A/S.
Euromaster, känt för sin breda närvaro i Europa med över 2 600 däckverkstäder i 19 länder, är en betrodd aktör inom däck- och bilservicebranschen. Vulkan Group, å andra sidan, är ett familjeägt danskt företag med en lång historia ända sedan 1963 inom regummering av däck för transportindustrin, och bedriver verksamhet i Danmark, Sverige och Norge.
Detta samarbete mellan Euromaster Danmark och Vulkan Group ApS markerar en viktig milstolpe i den europeiska däckbranschen, och representerar en spännande utveckling för både företagen och deras kunder.